وبلاگ سایت جامع آکواریوم و ماهیان زینتی

جهت مشاهده سایت ما به آدرس www.maahee.ir مراجعه فرمایید

تاریخچه اکواریوم

تاریخچه اکواریوماولین آکواریوم با مفهوم واقعی و امروزی آن در سال 1819 میلادی توسط شخصی به نام براند بوجود آمد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ؛براند در کتاب خود در مورد استفاده از گیاهان آبزی در آکواریوم و تهویه آب ، بدون نیاز به تعویض آب بحث کرده است . اولین آکواریوم عمومی در سال 1853 در لندن گشایش یافت .

یک سال بعد توسط مؤسس این آکواریوم (فیلیپ گاس) ، کتابی در مورد نگهداری آکواریوم در منزل به رشته تحریر درآمد . تقریباً در سال 1863 میلادی اولین ماهیان آکواریومی استوایی به اروپا صادر گردید. اولین گونه ای که صادر شد، ماهی گوارمی بهشت بود.

این ماهی بسیار زیبا و مقاوم میباشد و هنوز در آکواریومها نگاهداری میشود . پیشرفت بعدی بکار بردن پمپ برای جریان دادن به آب آکواریوم بود که توسط انگلیسیها ساخته شد، ولی اولین بار در آکواریوم عمومی پاریس که در سال 1860 میلادی گشایش یافت، به کار رفت.استفاده از آکواریوم در ایران در تمدنهای گذشته صورت می گرفته است، ولی به کارگیری سیستم آکواریومی در ایران بر اساس اطلاعات موجود به معنای امروزی از سال 1325 هجری شمسی شروع گردیده و در سالهای 1360-1355 هجری شمسی به اوج فعالیت خود رسید.

از زمان شروع جنگ عراق علیه ایران و ایجاد شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی در ایران ، فعالیت تکثیر و پرورش و واردات ماهیان آکواریومی تقریباً متوقف گردید و تنها تعداد انگشت شمار در تهران و بعضی مراکز استانها این فعالیت ادامه یافت .

این رکود تا مهرماه سال 1370 ادامه یافت و اولین مجوز موافقت اصولی و پروانه بهره برداری تکثیر و پرورش ماهیان آکواریومی توسط معاونت تکثیر و پرورش آبزیان شیلات ایران در آبان همان سال صادر گردید و در نهایت به منظور ایجاد تنوع گونه ای و اصلاح ژنتیکی و ... مجوز واردات ماهیان آکواریومی از کشور سنگاپور و مالزی بانظارت شیلات ایران در دیماه 1370 هجری شمسی ، اولین مجوز واردات از سوی معاونت تکثیر و پرورش آبزیان شیلات ایران صادر گردید.

این حرکت معاونت تکثیر و پرورش آبزیان ، در شروع فعالیت مجدد ماهیان آکواریومی ایجاد یک تحول مثبت و ارزنده نمود که تا امروز بیش از 40 مورد مجوز تکثیر و پرورش ماهیان آکواریومی صادر گردیده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سایت جامع ماهیان زینتی بر این باور است که تبادل اطلاعات بین دانشگاه ، تولید کننده و بازار مصرف می تواند در رونق صنعت پر سود پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نقش مفیدی را ایفا نماید. این سایت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به تازگی به فضای سایت بیان منتقل شده است
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آدرس تلگرام سايت آدرس اينستاگرام سايت آدرس آپارات سايت

Designed By Erfan استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد Powered by Bayan