وبلاگ سایت جامع آکواریوم و ماهیان زینتی

جهت مشاهده سایت ما به آدرس www.maahee.ir مراجعه فرمایید

جادوی استفاده از آکواریوم در محیط کار

 جادوی استفاده از آکواریوم در محیط کار تحقیقات جالبی که در اواخر دهه ٨٠ انجام شد نشان داد که تماشای ماهیان آکواریوم استرس را کاهش میدهد و بدنبال آن می تواند باعث کاهش فشارخون نیز شود،حتی ثابت شده است که تماشای فیلم حرکت ماهیها در آکواریوم یا طبیعت میتواند تاثیرات مفیدی بر روان و جسم انسان داشته باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با طراحی و نصب یک آکواریوم مناسب در قلب شرکت، اداره، بانک، مطب پزشک و ... میتوانید تاثیرات مثبت آنرا به روشنی بر روی کارمندان یا مراجعین حس کنید،و با همین تغییر کوچک نتایج بزرگ را در کارکرد مجموعه تان شاهد باشید،با یک جستجودر گوگل می بینید که بسیاری از شرکتهای معتبر و بنام دنیا با اشکال و ابعاد مختلف از آکواریوم در محیط های کاری خود استفاده می کنند.خوب حتما این سوال برایتان پیش می آید که دلیل آن چیست؟

اگر مایلید بیشتر بدانید لطفا این مطلب را کامل بخوانید:
بزرگترین ایراد زندگی مدرن و شهری ، استرس و فشار روانی حاصل از این شکل زندگی و روابط آن است.فشارهایی که بطور ناخواسته با رفت و آمدها،قرارها،تغییرات سریع ،آموزش وکارهای تکراری و طاقت فرسا بر ما تحمیل می شوند.و در این میان افرادی که در سمت کارفرما، کارمند یا ارباب رجوع، مجبورند مدت زیادی را در فضاهای اداری یا کاری سربسته بگذرانند، فشار بیشتری را حس می کنند و حتی در بسیاری از موارد این زمانها بیشتر از وقتی است که آنها با خانواده و نزدیکان خود میگذرانند.

استرس و فشار روانی در محیط کاری میتواند به آثار جانبی منفی از قبیل غیبت از کار ، کاهش انگیزه، بی خوابی و حتی فشار خون بالا منجر شود و کم کم به جایی برسد که کارمند شما از هیچ چیز در زندگی کاری خود لذت نبرد.

اما با راهکار ساده میتوان بر بخشی از تاثیرات مخرب این عوامل فائق آمد.و با تکیه بر این اصل که در بسیاری از اوقات با تغییرات کوچک میتوان نتایج بزرگ بدست آورد،دیگر برای ایجاد محیط کاری پر نشاط دنبال تغییرات خارق العاده ای باشیم .

کافیست به تغییرات ساده که میتواند تاثیرات مثبت بزرگ در یک محیط کاری ایجاد کند و دیگران نیز امتحان کرده اند توجه کنیم.یکی ازاین تغییرات اثر بخش، ایجاد مولفه های آرامش دهنده و طبیعی در محیط کار است.

آکواریوم از میان گزینه های طبیعی یکی از مناسب ترین و کارآمدترین گزینه ها برای استفاده در فضای اداری می باشد که میتواند علاوه بر ایجاد تعادل در سطح انرژی محیط ، به برقراری آرامش در افراد نیز کمک کند و از نادر مواردیست که مورد توجه تمام سلایق قرار گرفته و اثر بخشی مثبت خود را به صورت مستتر و ناملموس به همه افراد حاضر در محیط کار می رساند.

طراحی محیطهای اداری معمولا الهام گرفته از طراحی های مینیمال است،یعنی استفاده از فرمها و خطوط بسیار ساده.استفاده از حداقل وسایل مورد نیاز و حتی الامکان استفاده از رنگهای بسیار سرد و محدود.

تنوعی که وجودآکواریوم، چه به لحاظ رنگ و چه به لحاظ فرم، در محیط های کاری و اداری بوجود می آورد میتواند بسیار چشم نواز و خیره کننده باشد و به این طراحی حداقلی،یک کاربری حداکثری را هدیه نماید.

جادوی استفاده از آکواریوم در محیط کار

در طراحی دکوراسیون اداری با توجه به المان های نهایی از قبیل شکل آکواریوم، رنگ پوشش وفرم و اندازه ماهی ها و همچنین نورپردازی مناسب،میتوان از آن بعنوان یک تابلوی نقاشی زنده و الهام بخش در محیط کار استفاده کرد،و انرژی مثبت حاصل از آب و موجودات زیبای آن را در فضا پخش کرد.

بی دلیل نیست که درعرفان اسلامی از آب به عنوان مایه حیات موجودات و نشانه پاکی وطهارت و در عرفان شرقی بعنوان یکی از عناصر مهم و دارای انرژی مثبت و افزایش دهنده جریان انرژی در محیط یاد شده است.

در آکواریوم روح لطافت آب مستتر است و علاوه بر این لطافت،تماشای حرکت این موجودات ظریف و زیبا،بیننده را در موجی از آرامش غوطه ور می سازد به طور مثال مدیرعامل یکی از شرکت هایی که به تازگی آکواریومی در محل کار خود را ه اندازی کرده،می گوید که به روشنی شاهد تاثیرات مثبت آکواریوم بر روی کارمندان و یا مراجعین شرکت بوده وحتی دریافته افرادی که در بدو ورود به شرکت خسته بنظر می رسند،پس از تماشای چند لحظه ای آکواریوم، به سرعت تغییر کرده و با انرژی متفاوتی کار خود را پی میگیرند.

مارلین براون موسس شرکت موفق بازاریابی و مشاوره تکنو تاچ در نیویورک می گوید: "کارمندان را تشویق کنید برای از بین بردن استرس دور آکواریوم جمع شوند".

تحقیقات جالبی که در اواخر دهه ٨٠ انجام شد نشان داد که تماشای ماهیان آکواریوم استرس را کاهش میدهد و بدنبال آن می تواند باعث کاهش فشارخون نیز شود،حتی ثابت شده است که تماشای فیلم حرکت ماهیها در آکواریوم یا طبیعت میتواند تاثیرات مفیدی بر روان و جسم انسان داشته باشد.

جادوی استفاده از آکواریوم در محیط کار

بسیاری ازمدیران به وجود آکواریوم در محیط کار خود علاقمند، اما بعلت نگرانی های عامیانه از بابت سختی های نگهداری آکواریوم از استفاده آن خودداری می کنند. این در حالیست که آکواریو م های مدرن هیچکدام ازدردسرهای آکواریو مهای سنتی از قبیل تعویض آب ،شستشو و ... را ندارند و با توجه به تنوع اکوسیستمهای مختلف ،مثل آکواریوم گیاه، آکواریوم آب شیرین و آکواریوم آب شور ، می توانید، آکواریوم مناسب با سلیقه وبودجه خود را در محیط کارتان راه اندازی کنید.

با طراحی و نصب یک آکواریوم مناسب در قلب شرکت، اداره، بانک، مطب پزشک و ... میتوان به دقت نظر، سلیقه واهمیتی که مدیریت آن مکان به کارمندان یا ارباب رجوعان خود می دهد، پی برد.

این امر باعث اعتماد بیشتر افراد به مدیریت شده و احساس رضایت را در آنان بالا می برد که از موارد مهم در اصول مدیریت است. به امید روزی که همگان بافراهم کردن شرایطی، به یکدیگر اجازه بهره بردن از زیبایی های طبیعت و کسب آرامش از آنها را بدهیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سایت جامع ماهیان زینتی بر این باور است که تبادل اطلاعات بین دانشگاه ، تولید کننده و بازار مصرف می تواند در رونق صنعت پر سود پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نقش مفیدی را ایفا نماید. این سایت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به تازگی به فضای سایت بیان منتقل شده است
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آدرس تلگرام سايت آدرس اينستاگرام سايت آدرس آپارات سايت

Designed By Erfan استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد Powered by Bayan