وبلاگ سایت جامع آکواریوم و ماهیان زینتی

جهت مشاهده سایت ما به آدرس www.maahee.ir مراجعه فرمایید

نکاتی کوچک اما ظریف برای تازه کارها

اگر شما به تازگی قصد دارید به باشگاه دوست داران ماهیان زینتی به پیوندید بد نیست به این مقاله نگاهی کوچک بی اندازید.

هیچ گاه آکواریوم کوچک نخرید:

شاید به نظر شما خزید آکواریوم های کوچک و فانتزی به خاطر بی تجربگی شما در زمینه پرورش ماهی ریسک کمتری داشته باشد ولی من به شما توصیه می کنم هرگز پول خود را دور نریزید چون خیلی زود به خاطر ایجاد محدودیت های خاص این آکواریوم ها برای نگهداری ماهیان دلخواه شما از خرید آن منصرف می شوید.

در خرید ماهی دقت کنید:

لطفا از خرید ماهی از فروشگاه هایی که به نکات بهداشتی نگهداری ماهی توجهی ندارند اجتناب کنید و حتی المقدور از تانک هایی که ماهیان مرده در آن غلط می زنند خود داری کنید .

از دوستانی تازه کار تقاضای دیگری هم دارم که از خرید ماهیان گرانقیمت در ابتدای راه خودداری کنید و پس از پیدا کردن تجربه کافی به خرید ماهیان دلخواه خود بپردازید . فراموش نکنید که در این حرفه ماهیان گرانقیمت به توجه بسیار زیادی نیاز دارند

اضافه کردن ماهی به آکواریوم :

اگر آکواریم خود را تازه آب کرده اید و انواع ضد عفونی کننده ها نمک و ... را به آن اضافه کره اید حداقل یکروز به مخزن خود فرصت دهید تا مواد به خوبی در آب حلشوند و به اصطلاح آب آکواریوم شما به مرحله تثبیت برسد در غیر اینصورت مسئولیت مرگ میر ماهیان شما با خودتان خواهد بود.

رعایت تراکم و جمعیت ماهی ها:

برای همه ما جذابتر این است که در آکواریوم خود انبوهی از ماهی ها راداشته باشیم و با لذت به آنها خیره شویم . اما عاجزانه از شما تقاضا میکنم دست از این کار بردارید و ماهیان خود را دچار استرس و متعاقبا ابتلای آنها به بیماری های مختلف نکنید . محاسبه رعایت حجم به تعداد ماهی از شروط نگهداری ماهی شما می باشد.

در مورد سازگاری ماهی ها مطالعه کنید:

داشتن ماهی های متنوع در یک آکواریوم بسیار دلنشین است . به شرط آنکه قبل از خرید ماهیان خود اصل سازگاری ماهی ها را رعایت کنید در غیر اینصورت باید شاهد جنگ میان ماهیان خود و تلفات ناشی از آن باشید.

تغذیه زیاد حسن نیست:

یکی از لذت بخش ترین کارها تغذیه ماهیان زینتی است پس لطفا دست نگهدارید ...

به یاد داشته باشید که تغذیه خارج از رویه شما باعث انباشت پسماند های غذایی در آب و تولید سموم زیان باری مانند نیترات و آمونیاک می گردد.البته افزایش رشد جلبک ها و بروز بیماری های باکتریایی و انگل را هم باید به آن افزود.

اگر کودک شما روزی خارج از قاعده به ماهیان شما غذا داد بهتر است یکی دو روز تغذیه را متوقف کنید تا ماهخی ها از حداکثر غذای موجود استفاده کنند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سایت جامع ماهیان زینتی بر این باور است که تبادل اطلاعات بین دانشگاه ، تولید کننده و بازار مصرف می تواند در رونق صنعت پر سود پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نقش مفیدی را ایفا نماید. این سایت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به تازگی به فضای سایت بیان منتقل شده است
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آدرس تلگرام سايت آدرس اينستاگرام سايت آدرس آپارات سايت

Designed By Erfan استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد Powered by Bayan