وبلاگ سایت جامع آکواریوم و ماهیان زینتی

جهت مشاهده سایت ما به آدرس www.maahee.ir مراجعه فرمایید

خرچنگی که شبیه انسان است + تصاویر

https://s16.picofile.com/file/8419139276/00.jpgدر پارک ساحلی کوچکی در ژاپن، دو مجسمه برنزی دو سامورایی را در حال مبارزه‌ای مرگبار نشان می‌دهند. این مجسمه‌ها یادبود یک نبرد تاریخی هستند که بیش از هشت قرن پیش در این منطقه اتفاق افتاد.
به گزارش شفاف، در پارک ساحلی کوچکی در ژاپن، دو مجسمه برنزی دو سامورایی را در حال مبارزه‌ای مرگبار نشان می‌دهند. این مجسمه‌ها یادبود یک نبرد تاریخی هستند که بیش از هشت قرن پیش در این منطقه اتفاق افتاد. افسانه‌های زیادی پیرامون این نبرد ایجاد شد، عجیب‌ترین آن‌ها افسانه یک خرچنگ بود. این خرچنگ یک پوسته متمایز با طرحی مبهم شبیه چهره عصبانی یک سامورایی بود و گفته می‌شود وقتی جنگجویان درگذشته و غرق شدند، روح آن‌ها به خرچنگ‌ها منتقل شد و چهره شان برای همیشه روی خرچنگ‌ها حک شد.

https://s17.picofile.com/file/8419139168/04.jpg

https://s17.picofile.com/file/8419139226/05.jpg

این خرچنگ‌ها خرچنگ هیکه نامیده می‌شوند. گاهی نیز به آن‌ها خرچنگ سامورایی گفته می‌شود. اخترشناس و نویسنده مشهور آمریکایی بر این باور است که این شباهت به دلیل انتخاب مصنوعی است. او می‌گوید ماهیگیرانی که در آب‌های ژاپن ماهیگیری می‌کنند هر خرچنگی که صدفش شبیه چهره سامورایی است به احترام هیکه دوباره به داخل آب می‌اندازند. این کار باعث می‌شود خرچنگ‌های سامورایی حفظ و تکثیر و خرچنگ هایی که شبیه سامورایی نیستند کم کم نابود شوند. بااین حال خرچنگ‌های هیکه کوچک و حدود چهار سانتیمتر هستند و هیچکس واقعا آن‌ها را نمی‌خورد و بنابراین ماهیگیران آن را از تور به داخل آب برمی گردانند. علاوه براین خرچنگ هایی که صدفشان شبیه چهره انسان است در سراسر جهان یافت می‌شوند. خطوط و چروک هایی که چهره سامورایی را بازسازی می‌کنند درواقع نقاطی هستند که عضلات به صدف متصل می‌شوند.

https://s16.picofile.com/file/8419139250/06.jpg

https://s17.picofile.com/file/8419139150/03.jpg

https://s16.picofile.com/file/8419139100/02.jpg

https://s16.picofile.com/file/8419139076/01.jpg

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سایت جامع ماهیان زینتی بر این باور است که تبادل اطلاعات بین دانشگاه ، تولید کننده و بازار مصرف می تواند در رونق صنعت پر سود پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نقش مفیدی را ایفا نماید. این سایت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به تازگی به فضای سایت بیان منتقل شده است
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آدرس تلگرام سايت آدرس اينستاگرام سايت آدرس آپارات سايت

Designed By Erfan استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد Powered by Bayan