وبلاگ سایت جامع آکواریوم و ماهیان زینتی

جهت مشاهده سایت ما به آدرس www.maahee.ir مراجعه فرمایید

روش صحیح انتقال ماهی زینتی برای کاهش استرس

روش صحیح انتقال ماهی زینتی برای کاهش استرسیازده نکته طلایی در روش صحیح انتقال ماهی برای کاهش استرس

1-کیسه هر یک از ماهیها را بیشتر از 3/1 از آب پر نکند.
۲-قبل از بستن سر کیسه در آن فوت نکنید و از اکسیژن پر کنید.
۳-سپس این کیسه را با روزنامه بپوشاند تا هم عایقی برای آب باشد و هم از سوراخ شدن کیسه توسط تیغهای ماهی جلوگیری میکند.
۴- کیسه پوشیده شده را برعکس در کیسه دیگری قرار دهید و سر آنرا با نوار لاستیکی ببندید. با این کار تاهایی احتمالی که در کیسه اول وجود داشتند و امکان داشت که ماهی را گیر بیندازد از بین میرود.
۵- بسته ماهی را روی کف ماشین قرار دهید .
۶- به محض رسیدن هر یک از کیسه های داخلی(1 لایه) را برای 10 تا 15 دقیقه در آب تانک قرنطینه غوطه ور کنید تا دمای آب آکواریم و کیسه برابر شود.
۷- پس از این مدت بندها را باز کنید و کیسه را به اندازه 4/1 از آب پر کنید و قسمت خالی کیسه را از دیواره ظرف آویزان کنید و 15 دقیقه صبر کنید.
8- هر 15 دقیقه مقداری آب به کیسه اضافه کنید تا زمانی که 4/3 آن از آب مخزن پر شده باشد.
9- حالا زمان آزاد کردن ماهی در ظرف است. اگر از تور استفاده میکنید حتی الامکان از جنس نرم و لطیف درست شده باشد در غیر اینصورت باله ها و یا بدن زیبای ماهی آسیب میبیند. من از دست خیس خود استفاده میکنم. میتوانید با دقت و به آرامی ماهی را از کیسه خارج کنید. بدین ترتیب هم آسیبی به ماهی نمیرسد و هم اضطرابی در ماهی ایجاد نمیشود.
10- گذشته از روشی که اتخاذ میکنید فقط این کار را با خالی کردن آب کیسه در ظرف انجام ندهید. این کار ممکن است سریع و آسان بنظر برسد اما با این کار دیگر نگهداری ماهی در قرنطینه برای پیشگیری از مبتلا شدن آن به انگلها ، باکتریها ، ویروسها و یا تخمهای احتمالی موجود در آب محل قبلی آنها بیفایده خواهد بود.
11- در پایان چراغها را خاموش کرده و تا روز بعد به آنها غذا ندهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سایت جامع ماهیان زینتی بر این باور است که تبادل اطلاعات بین دانشگاه ، تولید کننده و بازار مصرف می تواند در رونق صنعت پر سود پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نقش مفیدی را ایفا نماید. این سایت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به تازگی به فضای سایت بیان منتقل شده است
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آدرس تلگرام سايت آدرس اينستاگرام سايت آدرس آپارات سايت

Designed By Erfan استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد Powered by Bayan